Rozumieć rozwój dzieci i młodzieży – szkolenie dla profesjonalistów – Edycja II

Dla kogo?

Szkolenie adresujemy do osób, które w swojej pracy chcą pogłębiać wiadomości i korzystać z wiedzy o dziecięcym rozwoju. Które mają poczucie, że jeszcze za mało jak na swoje potrzeby wiedzą o tym, co jest rozwojowe a co nie, albo dlaczego te dzieci się tak zachowują. Zapraszamy psychologów, terapeutów, pedagogów, wychowawców, nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedmiotowych oraz lekarzy.

 

Opis szkolenia:

W pracy specjalisty często pojawiają się pytania od rodziców czy nauczycieli: „Czy to jest rozwojowe?”, „Czy jest się czym martwić?”, „Czy tak się zachowują dzieci w tym wieku?”

Pojawiają się też mocniejsze pytania: „Czy to normalne, czy to zaburzenie?”, „Czy trzeba to diagnozować?”„ Czy to dziecko ma jakieś problemy?”

Specjaliści, psycholodzy i nie tylko, czują duży ciężar takich pytań i dlatego ciągle szukają sposobów, żeby pogłębiać swoją wiedzę w tym obszarze.

Jednak rozumienie rozwoju nie jest takie proste, jak się na pierwszy rzut oka wydaje. Z jednej strony listy typowych i nietypowych dla danego wieku zachowań mogą nie wystarczyć, żeby zdecydować czy dziecku potrzebna jest pomoc. A z drugiej strony nawet nie wiedząc wszystkiego na temat typowych dla dzieci w danym wieku zachowań, albo kiedy spotykamy się z danym zachowaniem po raz pierwszy, mamy również inne narzędzia, żeby wspierać dziecko i wspólnie z rodzicami określać strefę jego najbliższego rozwoju i jego potrzeby.

Program szkolenia

  • Czym jest norma? Jakie kategorie oprócz normy mogą być używane w odniesieniu do rozwoju dziecka?
  • Jak te normy się zmieniały? Jak się je ustala?
  • Zachowania typowe i nietypowe dla danego przedziału wiekowego. O czym to świadczy?
  • Jak rozpoznać, że potrzebne jest wsparcie?
  • Kryzysy rozwojowe, ich dynamika i znaczenie.
  • Wsparcie dziecka i rodziny podczas kryzysów rozwojowych.
  • Co się dzieje z dzieckiem? Dlaczego się tak zachowuje?
  • Diagnoza rozwoju i funkcjonowania dziecka? Kiedy jest potrzebna? Różne rodzaje diagnoz. Diagnoza najbliższej sfery rozwoju dziecka
  • Wskazówki świadczące o tym, czy zachowania i zmiany w zachowaniu wynikają z rozwoju czy czegoś innego?
  • Systemowe spojrzenie na trudności dziecka.
  • Kto potrzebuje wsparcia – dziecko, rodzina czy szkoła lub przedszkole?

Terminy

Szkolenie będzie trwało 3 dni. Odbędzie się w dniach 12-14 kwietnia 2019 (piątek, sobota i niedziela).

Godziny: 9:00 – 17:00 (w tym przerwa na lunch).

Przestrzeń

Warsztaty odbędą się w  Bliskim Miejscu w Warszawie (ul. Klonowa 12/9).

Prowadzące

Szkolenie poprowadzą Agnieszka Stein i Anita Janeczek-Romanowska, psycholożki dziecięce z ośrodka wsparcia i rozwoju Bliskie Miejsce.

Więcej o prowadzących…

Warunki uczestnictwa i koszt szkolenia

  • Aby zadbać o potrzeby wszystkich uczestników, warsztaty odbywały się będą w małej, kilkunastoosobowej grupie.
  • Minimalna liczba uczestników, aby szkolenie mogło się odbyć to 10 osób.
  • Warunkiem rezerwacji miejsca jest dokonanie opłaty.
  • Koszt szkolenia: 900 zł
  • Termin płatności: 7 dni od zapisu na kurs (w razie potrzeby rozbicia płatności na raty, proszę o kontakt mailowy na adres: kontakt@gosiastanczyk.pl)
  • Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu ze zwrotem wpłaty jest możliwa do dnia 1 lutego 2019 lub przypadku znalezienia innego uczestnika szkolenia na swoje miejsce. W przypadkach losowych prosimy o kontakt, być może będziemy mogły zaproponować osobę z listy rezerwowej.
  • W cenę szkolenia wliczone są:
    • 3 dni warsztatów
    • 3 x lunch (posiłki wege), kawa, herbata i poczęstunek.
  • Certyfikat ukończenia szkolenia dla profesjonalistów z informacją o jego zakresie.

Formularz zapisu – edycja II (kwiecień 2019) [LISTA REZERWOWA].

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o kolejnych kursach, zapisz się na newsletter.

Rozumieć rozwój dzieci i młodzieży – szkolenie dla profesjonalistów – Edycja II