Rozumieć rozwój dzieci i młodzieży – szkolenie dla profesjonalistów – Edycja I
Dla kogo?
Szkolenie adresujemy do osób, które w swojej pracy chcą pogłębiać wiadomości i korzystać z wiedzy o dziecięcym rozwoju. Które mają poczucie, że jeszcze za mało jak na swoje potrzeby wiedzą o tym, co jest rozwojowe a co nie, albo dlaczego te dzieci się tak zachowują. Zapraszamy psychologów, terapeutów, pedagogów, wychowawców, nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedmiotowych oraz lekarzy.
Opis szkolenia:
W pracy specjalisty często pojawiają się pytania od rodziców czy nauczycieli: „Czy to jest rozwojowe?”, „Czy jest się czym martwić?”, „Czy tak się zachowują dzieci w tym wieku?”
Pojawiają się też mocniejsze pytania: „Czy to normalne, czy to zaburzenie?”, „Czy trzeba to diagnozować?”„ Czy to dziecko ma jakieś problemy?”
Specjaliści, psycholodzy i nie tylko, czują duży ciężar takich pytań i dlatego ciągle szukają sposobów, żeby pogłębiać swoją wiedzę w tym obszarze.
Jednak rozumienie rozwoju nie jest takie proste, jak się na pierwszy rzut oka wydaje. Z jednej strony listy typowych i nietypowych dla danego wieku zachowań mogą nie wystarczyć, żeby zdecydować czy dziecku potrzebna jest pomoc. A z drugiej strony nawet nie wiedząc wszystkiego na temat typowych dla dzieci w danym wieku zachowań, albo kiedy spotykamy się z danym zachowaniem po raz pierwszy, mamy również inne narzędzia, żeby wspierać dziecko i wspólnie z rodzicami określać strefę jego najbliższego rozwoju i jego potrzeby.
Program szkolenia
- Czym jest norma? Jakie kategorie oprócz normy mogą być używane w odniesieniu do rozwoju dziecka?
- Jak te normy się zmieniały? Jak się je ustala?
- Zachowania typowe i nietypowe dla danego przedziału wiekowego. O czym to świadczy?
- Jak rozpoznać, że potrzebne jest wsparcie?
- Kryzysy rozwojowe, ich dynamika i znaczenie.
- Wsparcie dziecka i rodziny podczas kryzysów rozwojowych.
- Co się dzieje z dzieckiem? Dlaczego się tak zachowuje?
- Diagnoza rozwoju i funkcjonowania dziecka? Kiedy jest potrzebna? Różne rodzaje diagnoz. Diagnoza najbliższej sfery rozwoju dziecka
- Wskazówki świadczące o tym, czy zachowania i zmiany w zachowaniu wynikają z rozwoju czy czegoś innego?
- Systemowe spojrzenie na trudności dziecka.
- Kto potrzebuje wsparcia – dziecko, rodzina czy szkoła lub przedszkole?
Terminy
Szkolenie będzie trwało 3 dni. Odbędzie się w dniach 18-20 stycznia 2019 (piątek, sobota i niedziela).
Godziny: 9:00 – 17:00 (w tym przerwa na lunch).
Przestrzeń
Warsztaty odbędą się w Bliskim Miejscu w Warszawie (ul. Klonowa 12/9).
Prowadzące
Szkolenie poprowadzą Agnieszka Stein i Anita Janeczek-Romanowska, psycholożki dziecięce z ośrodka wsparcia i rozwoju Bliskie Miejsce.
Warunki uczestnictwa i koszt szkolenia
- Aby zadbać o potrzeby wszystkich uczestników, warsztaty odbywały się będą w małej, kilkunastoosobowej grupie.
- Minimalna liczba uczestników, aby szkolenie mogło się odbyć to 10 osób.
- Warunkiem rezerwacji miejsca jest dokonanie opłaty.
- Koszt szkolenia: 900 zł
- Termin płatności: 7 dni od zapisu na kurs (w razie potrzeby rozbicia płatności na raty, proszę o kontakt mailowy na adres: kontakt@gosiastanczyk.pl)
- Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu ze zwrotem wpłaty jest możliwa do dnia 1 grudnia 2018 lub przypadku znalezienia innego uczestnika szkolenia na swoje miejsce. W przypadkach losowych prosimy o kontakt, być może będziemy mogły zaproponować osobę z listy rezerwowej.
- W cenę szkolenia wliczone są:
- 3 dni warsztatów
- 3 x lunch (posiłki wege), kawa, herbata i poczęstunek.
- Certyfikat ukończenia szkolenia dla profesjonalistów z informacją o jego zakresie.
Formularz zapisu (lista rezerwowa).
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o kolejnych kursach, zapisz się na newsletter.